Veelgestelde vragen

Zoekresultaten

Meest gestelde vragen

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?
Klik hier voor de abonnementsvoorwaarden van Dagblad van het Noorden.

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000.
Ik ga op vakantie, kan ik gebruik blijven maken van de app DVHN krant?
U kunt tijdens uw vakantieperiode de bezorging van de krant tijdelijk stoppen en de krant met de app DVHN blijven lezen. Deze service voorkomt dat uw brievenbus tijdens uw vakantie verstopt raakt.

Bij verblijf in het buitenland vragen wij u rekening te houden met wifi of dataverbinding. U heeft deze verbinding nodig om de krant van die dag te downloaden. Aan een dataverbinding zijn mogelijk kosten verbonden, afhankelijk van uw telefonie provider. Eenmaal gedownload kunt u de krant offline naar wens lezen, waar en wanneer u maar wilt.
Wat zijn de bezorgmogelijkheden tijdens een onderbreking?
  • Bezorging onderbreken, digitaal blijven lezen
  • Bezorgen op uw vakantieadres
  • Bezorgen bij iemand anders
  • Bezorgen bij een goed doel
Ik ga verhuizen, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
U kunt uw nieuwe adres zelf doorgeven via uw DVHN-account. Tevens kunt u dit doorgeven aan ons KlantenContactCentrum, telefonisch via 088 800 2000 of per mail aan contact@dvhn.nl
Hoe kan ik een bezorgklacht melden?
U kunt uw bezorgklacht zelf doorgeven via uw DVHN-account of contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000 of per mail naar contact@dvhn.nl
Wat zijn de bezorgtijden van DVHN?
Wij streven ernaar de krant door de week uiterlijk om 07.00 uur en op zaterdag om 08.00 uur bij u te bezorgen.
Wanneer start mijn abonnement?
Uw abonnement start zo snel mogelijk. Binnen drie werkdagen nadat u zich via deze website heeft aangemeld, krijgt u de eerste krant in de bus of toegang tot uw digitale krant. Bovendien ontvangt u een welkomstbrief met daarin alle informatie over uw abonnement.
Ik kan niet inloggen
Waarschijnlijk heeft u wel een account aangemaakt, maar deze nog niet gekoppeld aan uw abonnement. Ga naar inloggen en koppel uw abonnement met uw postcode, huisnummer en de laatste drie cijfers van uw rekeningnummer. Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000.
Kan ik het Dagblad van het Noorden ook digitaal lezen op bijvoorbeeld mijn telefoon of tablet?
Met de app DVHN krant heeft u onbeperkt toegang tot onze digitale editie. U leest de krant in zijn vertrouwde, herkenbare vorm op uw scherm en kunt op ieder artikel inzoomen. U kunt artikelen ook downloaden.
Welke service bieden jullie als ik op vakantie ga?
Op vakantie, maar geen zin in een volle brievenbus? De krant past zich aan bij uw vakantieplannen. U kunt uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of bij vrienden/familie laten bezorgen. Daarnaast kunt u de bezorging tijdelijk onderbreken, hierbij heeft u de keuze de krant digitaal te blijven lezen.
Ik wil mijn vakantie doorgeven
U kunt zelf uw vakantie doorgeven via uw DVHN-account. Voor vragen kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000
Wat zijn de voorwaarden van de onderbrekingsservice?
Uw aanvraag dient minimaal drie werkdagen voor vertrek bij het
KlantenContactCentrum van Dagblad van het Noorden binnen te zijn.

  • Gebruik maken van de vakantieservice kan voor een periode van minimaal 4 dagen en maximaal 3 maanden.
  • Gratis bezorging van de krant is alleen mogelijk indien het tijdelijk bezorgadres in het verspreidingsgebied van de vakantieservice van het Dagblad van het Noorden ligt (provincies Friesland, Groningen en Drenthe). Buiten het verspreidingsgebied worden portokosten in rekening gebracht.
  • Voor een optimale postbestelling in binnen- en buitenland kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden. Houdt u er rekening mee dat de krant met vertraging bij u wordt bezorgd.
  • De onderbrekingsservice geldt alleen voor vaste- en deelabonnees, niet voor proefabonnees.
Wanneer moet ik een vakantie doorgeven?
Wilt u gebruik maken van de onderbrekingsservice van DVHN? Geef dit minimaal 3 werkdagen voor ingang van de vakantieperiode aan ons door.
Hoelang kan ik gebruik maken van de onderbrekingsservice?
Gebruik maken van de onderbrekingsservice kan voor een periode van minimaal 4 bezorgdagen en maximaal 3 maanden.
Kan ik gratis mijn krant door laten sturen naar een ander adres?
Gratis bezorging van de krant is alleen mogelijk indien het tijdelijk bezorgadres in het verspreidingsgebied van DVHN ligt (de provincies Groningen, Drenthe en Friesland).
Hoe kan ik een onderbreking wijzigen of annuleren?
Wilt u een wijziging doorgeven in uw onderbrekingsservice of deze annuleren? Neem dan contact op met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000.
Ik heb een proefabonnement, mag ik gebruik maken van de onderbrekingsservice?
Proefabonnees kunnen helaas geen gebruik maken van onze onderbrekingsservice.
Ik wil graag een familiebericht plaatsen
Met familieberichtenonline.nl kunt u op een eenvoudige, snelle en zekere manier uw overlijdensbericht of familiebericht samenstellen en plaatsen in de door u gewenste regionale en landelijke dag- en weekbladen.

Klik hier om uw familiebericht op te geven. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze afdeling Familieberichten. De afdeling is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 13.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 088 800 5700.
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Uw gegevens kunt u zelf aanpassen via uw DVHN-account. Tevens kunt u dit doorgeven aan ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000 of per mail aan contact@dvhn.nl
Welke edities heeft DVHN?
Dagblad van het Noorden heeft drie verschillende edities. De edities zijn als volgt: Groningen Stad, Groningen Oost en Drenthe.
Hoe ontdek ik welke krant ik ontvang in mijn regio?
Wilt u weten welke krant u in uw regio ontvangt? Neem dan contact op met het KlantenContactCentrum. Op basis van uw postcode kunnen zij u precies vertellen welke editie van DVHN u ontvangt op uw adres.
Ik wil een editie uit een andere regio ontvangen. Is dat mogelijk?
Wilt u weten of u de krant uit een andere regio kunt ontvangen? Neem dan contact op met het KlantenContactCentrum. Op basis van uw postcode kunnen zij u precies vertellen welke editie van DVHN u zou kunnen ontvangen op uw adres.
Wat is het verspreidingsgebied van Dagblad van het Noorden?
Het verspreidingsgebied van DVHN beslaat de provincies Groningen, Drenthe. Buiten het verspreidingsgebied worden portokosten in rekening gebracht (behalve in Friesland) en ontvangt u de krant minimaal één dag later. Op maandag vindt geen postbezorging plaats.
Wat gebeurt er met mijn bezorgklacht?
Een klacht of opmerking over de bezorging komt de eerstvolgende dag op de looplijst van de bezorger te staan. In de meeste gevallen is dit voldoende om de bezorging de volgende dag te herstellen. Daarom is het van belang dat u elke bezorgklacht zo spoedig mogelijk meldt.
Ik wil mijn bezorgklacht wijzigen of intrekken
Heeft u een bezorgklacht doorgegeven maar is de krant toch wel bezorgd? Geef dit door aan ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000.
Mijn krant wordt soms niet bezorgd, wat kan ik hieraan doen?
Wanneer uw krant niet of te laat wordt bezorgd kunt u hier een melding van maken. Ook als u een verkeerde krant heeft ontvangen verzoeken wij u dit te melden. Een correcte bezorging heeft onze prioriteit, uw melding helpt ons bij het herstellen van een bezorgfout.
Stopt mijn doorlopende abonnement automatisch?
Uw abonnement stopt niet automatisch, deze geldt tot wederopzegging. Een opzegging moet minimaal één maand voor het verstrijken van de lopende betaalperiode bij ons binnen zijn. Lees hier de volledige voorwaarden.
Hoe kan ik een abonnement beëindigen?
Wilt u uw abonnement opzeggen? Wij vinden het jammer dat u dit overweegt. Houdt u rekening met de opzegtermijn van één maand. Wij helpen u graag bij ons KlantenContactCentrum, van maandag tot en met vrijdag van 07.30-17.00 uur via 088 800 2000.
Kan de prijs van het abonnement zomaar aangepast worden?
Voor de eerst overeengekomen abonnementsperiode geldt het tarief zoals op deze pagina staat vermeld. Na deze periode behoudt Dagblad van het Noorden zich het recht voor om het abonnementstarief te wijzigen. Indien u het niet eens bent met de prijsaanpassing, heeft u het recht het abonnement te beëindigen met een opzegtermijn van één maand. Lees hier de volledige voorwaarden.
Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Wilt u van een ander rekeningnummer betalen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via ons KlantenContactCentrum op 088 800 2000.
Kan ik mijn betaaltermijn wijzigen?
In uw DVHN-account kunt u een aanvraagformulier invullen voor het wijzigen van uw betalingstermijn. Tevens kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2000.
In welke vormen kan ik Dagblad van het Noorden lezen?
U kunt Dagblad van het Noorden lezen op papier, deze ontvangt u in de brievenbus. Daarnaast is het mogelijk de krant digitaal te lezen. Tevens heeft u de mogelijkheid de krant op beide manieren te lezen.
Ik heb een abonnement afgesloten, maar ik kan niet direct inloggen
Uw gegevens dienen eerst verwerkt te worden in onze systemen. Na het aanmelden van uw abonnement kan het maximaal twee werkdagen duren voordat u kunt inloggen op de digitale krant. Wanneer uw abonnement is omgezet naar een andere vorm, kan de verwerkingstijd van uw abonnement in verband met de administratieve afwikkeling een werkdag duren. Onze excuses voor het ongemak.
Waarom moet ik een DVHN-account aanmaken?
Om gebruik te maken van de digitale diensten van Dagblad van het Noorden, heeft u een DVHN-account nodig. Dit account kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor het doorgeven van uw vakantie. Daarnaast heeft u met uw DVHN-account toegang tot de digitale krant en kunt u als abonnee onbeperkt PLUS-artikelen lezen.
Hoef ik maar eenmalig een DVHN-account aan te maken?
U kunt eenmalig een DVHN- account aanmaken. De combinatie van uw e-mailadres en wachtwoord kunt u daarna gebruiken om in te loggen in uw Mijn DVHN omgeving. Wilt u als abonnee vervolgens toegang tot de digitale krant en onbeperkt PLUS-artikelen lezen? Koppel dan uw abonnement aan uw account. Dit kunt u doen aan de hand van uw postcode, huisnummer en de laatste drie cijfers van uw rekeningnummer.
Wanneer is de digitale krant beschikbaar?
De digitale krant is elke ochtend vanaf 7.00 uur ’s ochtends beschikbaar.
Op hoeveel verschillende apparaten kan ik de digitale krant lezen?
Met uw DVHN-account kunt u de digitale krant op maximaal drie apparaten downloaden en gebruiken.
Wat zijn PLUS-artikelen?
Onze PLUS-artikelen bieden verdieping van het nieuws. De extra's van het Dagblad vallen onder PLUS, zoals bijzondere columns en commentaren. Met trots gemaakt voor de lezers die willen weten hoe het écht zit. In tekst, foto en video leggen wij uit wat het nieuws betekent voor jou en jouw omgeving.
Mag ik zonder abonnement gebruik maken van de PLUS-artikelen?
Als abonnee heeft u onbeperkt toegang tot onze PLUS-artikelen. Bent u nog geen abonnee dan kunt u maximaal vijf PLUS-artikelen per maand gratis lezen. In beide gevallen dient u eenmalig een DVHN-account aan te maken.
Ik wil de redactie attenderen op een item of een tip geven
Via het meldpunt van Dagblad van het Noorden legt u contact met de redactie. De redactie gaat vervolgens met uw tip aan de slag. Meldpunt DVHN
Wilt u de redactie uw mening geven over een artikel dan kunt u een mail sturen naar redactie.dvhn@ndcmediagroep.nl

Registeren

Heeft u nog geen DVHN-account?

Registreer nu gratis om gebruik te maken van onze service.

Direct contact

Voor vragen kunt u terecht bij ons KlantenContactCentrum:
088 800 2000
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 07.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 12.00 uur